PEACE YOUTH ADVOCACY

ピースユースアドボカシー

子どもたちが世界を変えるのを助ける

私たちは子どもの権利のために戦い、世界中の子どもたちの生活に永続的な改善をもたらします。


アドボカシーとは何ですか?

青少年擁護者は、彼らが働いている青少年のために行動する大人です。青少年擁護者の全体的な目的は、青少年が教育、保健、住居、雇用、関係などのあらゆる分野の技能開発を支援しながら、人権を維持できるようにすることです。若者の主張者は、自分の人生においてプロフェッショナルな権威的役割を果たす大人と交流しながら自尊心を高めることができます。これらの大人の例は、裁判官、弁護士、教師などです。被験者の講演者は、若者の生活における社会的および法的なプロセス、特にホームレスの若者を養育する青少年擁護者を、家族支援が不足している。法的側面を考慮して、全米青年法協会は、青少年弁護士を、聴聞会で青少年の被告または被告に支援を提供する者として説明します。

人々、特に社会で最も保護されていない人々を保証するために、すべての形で奉仕活動を推進することで、

•自分にとって重要なことについて声を聞かせる。

•彼らの権利を保護し防衛する。

•自分の意見を持ち、自分の人生についての決定がなされたときに本当に熟考したい。


アドボカシーは、人々を支援し、権限を与えるプロセスです。

•意見や懸念を表明する。

•彼らの権利と責任を守り、昇格させる。

・代替選択肢を探索する

提唱者とは、誰かがそれを必要としているときにアドボカシーサポートを提供する人です。支持者は、必要な情報にアクセスするのに役立つかもしれません。自分の代弁者が代理人に代わって手紙を書くこと、または自分で表現することができないと思われる状況であなたのために声を出してもらいたい場合があります。

青少年擁護プロジェクトは、地域社会における出現、表現に対する多分野のチームアプローチ、児童に焦点を当てた擁護、子どものための資源へのアクセスなど、子どもを奉仕する強力で効果的な国防プログラムに不可欠と考えられる要素のほとんどを結びつける親とコミュニティ組織の幅広いネットワーク


ビジョン

あらゆる場面のすべての女性、子ども、青年が身体的および精神的健康と福祉と社会経済的機会への権利を実現する世界のビジョンは、すべての子どもと青少年の権利と利益が保護され、尊重されていること児童や青少年は必要とするすべての政府サービスにアクセスでき、繁栄し持続可能な社会の形成に完全に参加することができます。

私たちは私たちの使命について情熱を持っており、私たちが奉仕する人々のニーズを満たすだけでなく、彼らの強みを構築し、地域社会の中で積極的につなげることに熱心に取り組んでいます。


子どもを救うことは世界のために働く

子どもたちを尊重し、評価する

子どもたちから聞いて学ぶ

すべての子どもたちに希望とチャンスがあります


アドボカシーサービスの提供を通じて、子どもや青少年の権利と利益を保護し、促進する。子どもや若者がサービスにアクセスできるようにし、彼らの苦情が適切な注意を払うようにする。

子どもや青少年のニーズと権利について一般に知らせる。

子ども、青少年へのサービスの有効性、有効性、対応力、関連性について、政府、政府機関、地域社会に情報と助言を提供する。

児童や青少年のニーズを満たすように立案された法律、政策、プログラム、サービスについて政府に勧告する。

独立したレビューと調査を実施する。


ミッション

子どもの権利のために子どもたちを救いましょう。

私たちは世界中の子どもたちの生活に直ちに、そして永続的な改善をもたらします。

このビジョンへの私たちの献身、子どもとの仕事の知識と経験は、アドボカシーを実行する正当性を私たちに与えます。彼らが直面する問題を理解します。


世界中の私たちのプログラムは、しばしば一つの形でのアドボカシーを考慮してきました

これらの多様な活動の多くは、子どもたちの意見や変化をもたらすのに成功しています。しかし、私たちは、アドボカシーを可能な限り効果的にするために、私たちのプログラムに不可欠な要素として戦略的に計画し支援する必要があることを知っています。

子どものニーズを満たし、権利を保護するために働く人々は、教育、健康、栄養、保護、その他の満たされていないニーズを問わず、子どもの支持者として準備する必要があります。効果的な弁護士になるには、コミットメントと信念、ある程度の控えめなスキルと知識が必要であることを示す必要があります。弁護士、弁護士、その他の専門知識は必要ありません。しかし、あなたはオープンな態度が必要です。

私たちは、アドボカシー活動を行う人々に深い敬意を表します。他の人にとっては、そのプラクティスに新しい、励ます経験である可能性が高い。支持者は無視されすぎた問題に直面するだろう。新しさは、過去の不快感を克服するための新鮮なエネルギーをもたらすでしょう。

私たちの活動は、アドボカシーを実証し、子どもの生活を改善し、子どもの主唱者に刺激を与える話をすることを目指しています。最も重要なのは、このガイドのどの部分でも始めることです。 1つのトピックについてのワークショップは、アドボカシーの理解を深めることができます。ハードな定義を探すべきではありません。あなたの経験やスキルから、自分自身を作り、見たり、感じたりすることによって得られます。その経験に値する。

ケーススタディは、私たちが支持者として互いに学ぶことができるように、既に行われているアドボカシー活動の範囲をカバーしています。それがアドボカシーの実践者の持続的なコミュニティを作り出す方法です。

アドボカシーは常に新しい視点とスキルを学んでいます。それは誰の手の届かないところにいるように見え、最終的には驚くほど良い結果につながるような事柄を取ることを可能にする経験の感覚です。いつもではありませんが、人々によって行われる困難で効果的な仕事の結果としてあなたのように。

アドボカシーの目標は、意思決定者と緊密に連携したり、ロビー活動をしたり、問題を一般に認識したりするなど、さまざまなアプローチを組み合わせて達成できます。必ずしも対立しているとは限りません。しかし現状に挑戦し、児童の権利の履行に抵抗する機関や政治勢力に私たちの事例を強制的に提示する準備が必要な時があります。戦略的な計画は、私たちが目標を達成するための最良のアプローチを選択できるように、アドボカシーに対するさまざまなアプローチを非常に慎重に検討するのに役立ちます。

アドボカシーは子どものために話していて、彼らに1自分自身。多くの子どもたちをセーブすることは、機会が訪れるたびに子どもたちに話すことによって、毎日彼らの仕事にアドボカシーを行います。重要なことは、これらの特別な機会を超えて、戦略的かつ計画的なアプローチに移行することです。

アドボカシーは、政策や法律を変えて効果を上げることを目指し、子どもたちの生活に意思決定のやり方を変えることも目的としています

より包括的な、これは子供のスキルと自信を高めるために

市民社会のグループが意思決定に参加する機会を創出し、社会に関する子どもの規範や態度に取り組むことができます。アドボカシーにとって重要なのは、子どもたちに利益をもたらすように設計された政策が実践されていることを確実にすることです。

プログラムにおけるアドボカシーの計画

理想的には、アドボカシーは、最初から計画されたプログラムの不可欠な部分でなければなりません。後で追加されるものではありません。あなたのプログラム計画プロセスでは、あなたの目標と目標、および達成方法を特定する必要があります。これは、直接介入、擁護、市民社会の強化(上記3つの柱に示されているように)の組み合わせによるものと思われる。一部のアライアンスメンバーには、アドボカシー戦略の策定を含む計画フレームワークが用意されています。

しかし、これらの計画プロセスがまだ統合されておらず、既存のプログラムへのアドボカシーを構築し始めている場合、以下の質問は、あなたの直接介入とアドボカシーの間の実用的なつながりを発展させるのに役立ちます。


証拠

あなたのプログラムの経験は、アドボカシーの証拠を提供するためにどのように使用できますか?どのような問題について教えてくれるのですか?解決方法について教えてください。


関係

影響力のある同盟国、ネットワーク、子どものグループなど、あなたが主張するために使用できるプログラムの仕事によってどのような関係を築いたのですか?電話をかける、電子メールを送信するなどの対応が必要となります。相互関係、反応性、責任は、公開されている関係では重要です。


正当性

あなたのプログラムの仕事は、アドボカシーの正当性(例えば、問題や解決策の直接体験、子どもとの持続的な仕事など)をどのように提供していますか?


サステナビリティ

アドボカシーを通じてプログラムの効果をより持続可能なものにするにはどうすればよいですか?あなたのプログラムを通して取り組んでいる問題の根本的な原因をどのように処理しますか?

•個人または子どもと青少年のグループに関する事項を受け取り、レビューする。

•問題を解決するために代替的な紛争解決メカニズムを提唱または使用する。

•ケース・カンファレンス、行政上のレビュー、仲裁その他のプロセスを開始し、参加する。子どもや青少年に関する個別または集合的な決定が行われる。

•子どもと青少年に会い、インタビューする。

•公立の教育に携わります。

•児童や青少年の奉仕や権利を尊重する法律、政策、実践について、政府、政府機関、または地域社会に提言する。

•代替的な紛争処理が効果的でないか不適切な場合は、独立調査を実施する。

•政府機関または代理店が保有する児童または青少年を尊重し、擁護者の業務を遂行するために必要と判断される情報にアクセスする。

•レビューまたは調査を行う目的で、政府機関または代理店の施設に入室する。

•法律に基づく職務の遂行と実績に関連する報告書、または彼/彼女による特定の事件調査に関連する報告書を公表する。

•連邦議会に年次報告書を提出する。


青少年のための質問

1.あなたは私の年齢のときに何をしたいのですか?

2.あなたのためにティーンエイジャーになったのは何ですか?

3.あなたが青年だったとき、あなたの家族にはどんな責任がありましたか?

あなたは今よりも悪いと思っていますか?どうして?

5.自分の十代の年について何か変えることができたら、それは何でしょうか?

あなたの家族は誰ですか?

7.あなたとあなたの親の間で最も大きな葛藤の原因は何でしたか?

8.親であることについて最も気に入っていることは何ですか?

9.親の最大の責任は何ですか?

10.今日の10代のことについて一番難しいのは何ですか?最高の?

11.あなたは今日、十代の若者にどのようなアドバイスをしますか?

12.あなたが渡そうとしている親や他の大人から何の教訓を学びましたか?


原則:

•アドボカシー・サービスは、子どもに焦点を合わせたままでなければならない

•子どもや若者は、人間が認識しているように、尊敬と固有の尊厳をもって扱われなければならない。

•子どものプライバシーと関連するすべての当事者の権利は、擁護プロセスにおいて尊重されなければならない。

•子どもや青少年は、政府のサービスやプログラムへの情報やアクセス権があります。

•子どもと青少年は、話したり、聞いたり、意思決定プロセスに参加する権利があります。

•親、拡大家族、その他の重要な人々は、子どもや青少年にとって自然な支持者です。

•行動はエンパワーメントに基づいています。

•害の危険がない限り、情報は機密情報です。

•介入は敬意を表し、理解し、思いやります。

•文化的多様性が認識され、尊重される。


宣言から国連子どもの権利条約まで

Eglantyne Jebbは、セーブ・ザ・チルドレンが最大の効果を発揮することを知っていました。彼女の反応は、大胆かつ先見性があり、世界中の子どもたちの権利と福祉のためのプラットフォームを創造することでした。彼女のユニークなビジョンは、裕福な人や強力な人だけでなく、子どもを扱うすべての人にクレームを持つ簡単な権利声明でした。そして、アドボカシーは時には新しい活動や最近の活動として提示されることもありますが、セーブ・ザ・チルドレンは実際にアドボカシー団体として設立されました。

子どもの権利宣言は、1923年に国際救済児童連合(International Save the Children Union)によって採択され、推進されました.1年の間に、ジュネーブの国連連盟(the League of Nations)によって採択されました。

約65年後、宣言は、国連子どもの権利条約(UNCRC)の基礎となった。 1989年に採択されたUNCRCは現在、子どもの権利のための最も重要なアドボカシーツールです。

Helping children change their world

We fight for children’s rights and deliver lasting improvements to children’s lives worldwide.

What is advocacy?

A youth advocate is an adult who acts in the best interests of the youth that they are working with. The overall purpose of a youth advocate is to ensure that youth maintain their human rights while aiding in skill development in all areas of life such as education, health, housing, employment, relationships, etc. A youth advocate aims to prevent youth from experiencing diminished self-esteem while interacting with adults who hold professional authoritative roles in their life. Examples of these adults are judges, lawyers, teachers, etc. A speaker on the subject, describes a youth advocate as one who plays a significant supportive role in the social and legal processes in the lives of young people, especially homeless and foster youth who lack family support. In consideration of the legal aspects, the National Association of Youth Courts describes a youth advocate as a person who provides support to a youth respondent or defendant during a hearing.

Advocacy in all its forms to outreach, to guarantee that people, particularly those who are most unprotected in society, are able to:

• Have their voice heard on matter that are important to them.

• Protect and defense their rights.

• Have their opinion and desired genuinely deliberate when decisions are being made about their lives.

Advocacy is a process of supporting and empower people to:

• Express their opinions and concerns.

• Safeguard and elevate their rights and responsibilities.

• Explore alternative choices

An advocate is someone who give advocacy support when someone is in need of it. An advocate might help you access information you need. You may want your advocate to write letters on your behalf, or voice out for you in circumstances where you don’t feel able to express for yourself.

The Youth Advocacy Project unite most of the elements considered essential for a strong and effective public defender program serving children, for example, a appearance in the community, a multi-disciplinary team approach to representation, child-focused advocacy, access to resources for children and a wide network of parents and community organizations.

Vision

vision of a world in which every woman, child and adolescent in every setting realizes their rights to physical and mental health and well-being and social and economic opportunities, is that the rights and interests of every child and youth are protected and respected and each child and youth has access to all the government services they require and is able to participate fully in shaping prosperous and sustainable societies.

We are passionate about our mission, and work hard to not only meet the needs of those we serve, but importantly to build their strengths and to connect them in positive ways within their community.

Save the Children works for a world

Respects and values each child

Listens to children and learns

All children have hope and opportunity

Protect and advance the rights and interests of children and youth through the provision of advocacy services.Ensure that children and youth have access to services and that their complaints receive appropriate attention.

Inform the public about the needs and rights of children and youth.

Provide information and advice to government, agencies of the government and to communities about the availability, effectiveness, responsiveness and relevance of services to children and youth.

Make recommendations to government regarding legislation, policies, programs and services designed to meet the needs of children and youth.

Conduct independent reviews and investigations.

Mission

Save the Children fights for children’s rights.

We deliver immediate and lasting improvements to children’s lives worldwide.

Our dedication to this vision, knowledge and experience of working with children give us the legitimacy to carry out advocacy. We comprehend the problems they face,.

Our programs throughout the world have often considered advocacy in one form

or another, and many of these variety activities have been successful in bringing about opinion and change for children. But we know that in order to make our advocacy as effective as possible, it needs to be planned and support out strategically, as an integral part, necessary of our programs.

People who work to meet children’s needs and protect their rights should be prepared as children’s advocates whatever the issues: education, health, nutrition, protection or any other unmet need. We want to show that to be an effective advocate requires commitment and belief, some modest skills and informed knowledge.You do not need lawyers, policy analysts or other kinds of expertise. But you do need an open-minded attitude.

We have deep admiration respect of the people who do advocacy work. For others, newer to its practices, advocacy is likely to be a new and encourage experience. Advocates will face issues that have been disregard and neglected for too long. The newness will bring a fresh energy to overcome any past disinclination.

We aim that our work will demonstrate advocacy, improve the lives of children and tell stories that inspire children’s advocates. The most important act is to get started on any part of this guide. Workshops on one topic can advance your understanding of advocacy. Do not look for hard definitions. Create your own from your experience or skill that is obtained from doing,seeing, or feeling things.Value that experience.

The case stories cover a range of advocacy work already taking place so that we, as advocates, can learn from each other. That is how we create a sustained community of advocacy practitioners.

Advocacy and are always learning new perspectives and skill. It is that sensation of experience that makes it possible to take on matters that appear to be beyond anyone’s reach and in the end lead to a surprisingly good result – not always, but more times as a result of the hard and effective work done by people like yourselves.

Advocacy goals can be achieved through a combination of different approaches, including working closely with decision-makers, lobbying, or raising public awareness of an issue. It is not necessarily confrontational. But there will be times when we have to be prepared to challenge the status quo, and to present our case forcefully with institutions or political forces that resist the fulfilment of children’s rights. A strategic plan helps us to consider different approaches to advocacy very carefully so that we can choose the best approach to achieve our goals.

Advocacy is speaking out for children and empowering them to speak out for 1

themselves . Many Save the Children staff undertake advocacy every day in their work by speaking up for children whenever the opportunity arises, The important thing is to move beyond these ad hoc opportunities to a strategic and well-planned approach.

Advocacy aims to change policies and legislation so they will have a positive effect

on children’s lives. It also aims to change the way decision-making happens to make

it more inclusive, This involves building children’s skills and confidence so they can

be effective advocates, creating opportunities for civil society groups to take part in decision-making, and addressing society’s norms and attitudes relating to children. Advocacy is also, crucially, about making sure that policies designed to benefit children are put into practice.

Planning advocacy in programs

Ideally, advocacy should be an integral part of your program, planned from the start, not something that is added on later.Your program planning process should identify your goals and objectives and how you will achieve them. This is likely to be through a combination of direct interventions, advocacy, and strengthening civil society (as shown in the three pillars, above). Some Alliance members now have planning frameworks that include drawing up an advocacy strategy.

But if these planning processes are not yet integrated, and you are beginning to build advocacy into an existing program, the following questions might help you develop practical links between your direct interventions and advocacy.

Evidence

How can your program experience be used to provide evidence for advocacy? What does it tell you about the problems, and what does it tell you about possible solutions?

Relationships

What relationships have you developed through program work that can be used for advocacy (for example, with possible targets, influential, allies, networks, groups of children? A relationship means that you, as an advocate, get a response when you ask for a meeting, make a phone call, or send an email. It also means you must be prepared to respond. Reciprocity, responsiveness and responsibility are important in relationships that are public.

Legitimacy

How does your program work provide legitimacy for advocacy (for example, direct experience of problems and/or solutions, sustained work with children)?

Sustainability

How can your program’s effectiveness be made more sustainable through advocacy? How does it deal with the underlying causes of the problems you are addressing through your program?

• Receive and review matters related to individuals or groups of children and youth.

• Advocate or use alternative dispute resolution mechanisms to resolve issues.

• Initiate and participate in case conferences, administrative reviews, mediation or other processes where decisions are being made regarding children and youth either individually or collectively.

• Meet and interview children and youth.

• Engage in public education.

• Make recommendations to government, agencies of government or communities regarding legislation, policies and practices respecting services or the rights of children and youth.

• Where alternative dispute processes are ineffective or inappropriate, conduct an independent investigation.

• Access information respecting a child or youth which is held by a government department or agency which is determined necessary to conduct the work of the Advocate.

• Enter a government or agency premises for the purpose of conducting a review or investigation.

• Publish reports related generally to the exercise and performance of his/her functions under the Act or to a particular case investigation by him/her.

• Submit an Annual Report to the House of Assembly.

Most Questions for Youth

1. What did you most like to do when you were my age?

2. What was being a teenager like for you?

3. What responsibilities did you have in your family when you were an adolescent?

4. Do you think teenagers have it better or worse today than you did? Why?

5. If you could change one thing about your own teenage years, what would it be?

6. Who were you closest to in your family?

7. What was the greatest source of conflict between you and your parent(s)?

8. What do you like most about being a parent?

9. What is the biggest responsibility of a parent?

10. What is the hardest thing about being a teen today? The best?

11. What advice would you give to teens today?

12. What lessons did you learn from parents or other adults that you try to pass on?

2. Principles:

• Advocacy services must remain child focused.

• Children and youth must be treated with respect and their inherent dignity as human beings recognized.

• The right of privacy of the child, as well as all parties involved, must be respected in the advocacy process.

• Children and youth have the right to information and access to government services and programs.

• Children and youth have a right to speak, be heard and to participate in decision-making processes.

• Parents, extended family and significant others are natural advocates for children and youth.

• Actions are based on empowerment.

• Information is confidential unless there is risk of harm.

• Interventions are respectful, understanding and compassionate.

• Cultural diversity is recognized and respected.

From the Declaration to the UN Convention on the Rights of the Child

Eglantyne Jebb knew that to have maximum impact Save the Children had to move beyond relief work. Her response was typically bold and visionary – to create a platform for the rights and welfare of children around the world. Her unique vision was a simple statement of rights that would have a claim on everybody dealing with children, not just the wealthy or the powerful. And so, although advocacy is sometimes presented as a new or recent activity, Save the Children was actually set up as an advocacy organisation.

The Declaration of the Rights of the Child was adopted and promoted by the International Save the Children Union in 1923.Within a year it had been adopted by the League of Nations in Geneva.

Some 65 years later, the Declaration became the basis of the United Nations Convention on the Rights of the Child (UNCRC). Adopted in 1989, the UNCRC is now the most important advocacy tool for children’s rights.